Rozhovor - RTL (únor 2001)

Trance a Acid - takhle vznikl Kai Tracid. Producent a DJ z frankfurtské oblasti si už vysloužil jméno excelentního studiového umělce. Právě vycházející "Kai Tracid DJ Mix 3" je další dílo jeho remixové kompilace. To, že má Kai excelentní vkus, dokázal úspěch prvních dvou vydání jeho DJ-mixů.
V rozhovoru prozrazuje, proč sedí jeho výběr, a skromně se vyjadřuje o svém mixování.

Kterým směrem jsou orientovány skladby, které jsi vybral pro "DJ Mix 3"?

Z každého něco. Protože hrávám v různých klubech, řekl jsem si, že nemůžu vybrat jen jeden styl. První CD je o něco komerčnější, druhé CD je undergroundovější, odráží to, co se momentálně v klubech hraje. Nechtěl jsem ukázat pouze jednu svoji tvář, ale celý repertoár. Jedním z mých největších favoritů je například Fatboy Slim se svým "Bird of Pray".

Nejprve jsi produkoval a potom jsi začal s hraním. Vidíš se spíše jako hrající producent nebo jako opravdový DJ?

Vidím rozdíl mezi "pravým DJ", který opravdu super dobře mixuje, a někým, jako jsem já, kdo je ve skutečnosti producent a při tom hrává. Pravý DJ doma celý týden trénuje a vymýšlí si nové věci. Já to samozřejmě také občas dělám. Ale tolik času, jako ten, kdo hrává, na to samozřejmě nemám. Moje priority jsou jasně v hudební produkci.

Trend v techno a trance scéně opět směřuje do menších klubů. Hráváš raději ve velkých halách, anebo ti tento trend vyhovuje?

Je mi to vlastně jedno. Nejraději hrávám pro lidi, kteří mají chuť dělat párty a dovedou se úplně odvázat. Ať už je jich 50 nebo 5000, důležité je, aby na party vytvořili dobrou atmosféru.

Dotýká se tě výtka, že jsi mainstreamový DJ a producent?

Dělám hudbu, protože mě to baví. Mohl bych dělat i o mnoho komerčnější hudbu, ale snažím se do ní vložit i hodně ze svého stylu. Vždycky jsem byl kombinací undergroundového a komerčního DJ a tím jsem chtěl zůstat. Každý, kdo prodá víc než 1000 desek, je tak jako tak komerční. A pro každého umělce by mělo být důležité, aby jeho hudba byla zpřístupněna širokému publiku.

Jsi ve studiu spíš pedantský samotář, nebo často spolupracuješ s jinými a potřebuješ input z venku?

Řekl bych, že je to tak padesát na padesát. Jsou časy, kdy jsem tři nebo čtyři měsíce sám ve studiu. Po nějaké době to ale začne být nudné a produkuji s jinými umělci. Od ostatních se člověk může samozřejmě mnoho naučit.

Jak to vypadá s tvým studiovým albem?

Právě na něm pracuji. Samozřejmě vyjde i singl. Album ale určitě nebude křečovitě komerční, vybereme si ty nekrásnější tracky. Mělo by se objevit ještě před létem. Usilovně na něm pracuji.

Překlad: Castro